کد خبر: ۱۶۴۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۳
 فارس در هفته‌ای که گذشت؛ 

 از راهیابی به بریکس تا صدای بی‌آبی مردم ممسنی

 آنچه ازاین‌پس در قالب بسته خبری با عنوان «فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس است.

 به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، در نظر داریم به‌منظور اطلاع از مهم‌ترین اخبار استان فارس گزیده‌ای از خبرهایی که طی یک هفته گذشته در استان اتفاق افتاده را در قالب یک بسته خبری به مخاطبان فرهیخته پایگاه تحلیلی خبری شیرازه ارائه دهیم.
 آنچه ازاین‌پس در قالب این بسته خبری با عنوان «فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس است.
 
 
 از شنبه تا پنج‌شنبه در فارس چه خبر بود؟


 سوگواره ملی آئین‌ها و نواهای عاشورایی
 سعید کریمی بیان کرد: امسال سومین سوگواره ملی آئین‌ها، نواهای عاشورایی است که با حضور و اجرای اقوام گوناگون سراسر کشور انجام می‌شود.


 دستگیری ۴ گروه شکارچی در پارک ملی بمو
 رئیس پارک ملی بمو از تعقیب و گریز و دستگیری شکارچیان در پارک ملی بمو شیراز خبر داد.

 از راهیابی به بریکس تا صدای بی‌آبی مردم ممسنی
 تولد ۳ قلوهای آباده ای با درمان ناباروری 
 متخصص و جراح زنان و زایمان گفت: خانمی که با سابقه ناباروری به کلینیک ناباروری آباده مراجعه کرده بود که اقدامات درمانی انجام گرفت و نتیجه آن بارداری ۳ قلو بود.
 
 کشور را نمی‌توان با دعوا اداره کرد
 رئیس‌جمهور منتخب در صحن علنی مجلس گفت: امیدوارم خدا ما را شرمنده مردم عزیزی که علی‌رغم تبلیغات بیگانگان آمدند و مشت محکمی بر دهان دشمنان زدند، نکند.
 
 اصلاح سامانه روشنایی زیرگذر زند شیراز
 مدیر امور یک شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: زیرگذر زند شیراز محل اتصال بخش شرقی خیابان اصلی کریم‌خان زند به مرکز این کلان‌شهر است که اصلاح سامانه روشنایی این زیرگذر با هدف افزایش ایمنی و زیبایی شیراز در شب با همکاری شهرداری انجام شد.
 
 نام‌گذاری روز آباده در تقویم ملی
 شهردار آباده گفت: نام‌گذاری یک روز به نام شهر آباده، یک اتفاق مهم و اساسی است که باعث احیای فرهنگ، تمدن و شناخته‌شدن هویت فردی شهر می‌شود که باعث هویت‌بخشی بیشتر به شهر و ایجاد همدلی بین شهروندان باشد.
 
 استفاده از دستگاه سورت لیزری برای تفکیک انجیر
 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان گفت: یکی از شرکت‌های فعال بسته‌بندی انجیر در شهرستان برای اولین بار در کشور از دستگاه سورت لیزری مجهز به هوش مصنوعی برای تفکیک انجیر استفاده کرده است.

 از راهیابی به بریکس تا صدای بی‌آبی مردم ممسنی
 صدای بی‌آبی مردم روستای آبگشنه و گلگاه
 در سفر یک‌روزه مدیرعامل آبفا استان فارس و تعدادی از مسئولین شهرستان ممسنی از روند عملیات اجرایی در پروژه‌های آب‌رسانی در دشمن زیاری، مرکزی و ماهور میلاتی بازدید میدانی به عمل آمد.


 جنگل‌های ممسنی و رستم جولانگاه زبانه‌های آتش
 آتش‌سوزی منابع طبیعی و مراتع باعث برهم‌کنش اکوسیستم و از بین رفتن تعادل در چرخه حیات‌وحش این شهرستان‌ها می‌شود که حتی آینده کشاورزی و دامداری را با خطر جدی مواجه خواهد کرد.


 خیز خرامه برای تبدیل به قطب صنعتی
 برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی خرامه به یکی از قطب‌های صنعتی هم‌جوار مرکز استان فارس در حال انجام است و هم‌اکنون متولیان اقتصادی از انعقاد ۱۱۶ قرارداد سرمایه‌گذاری در این شهرک صنعتی خبر داده‌اند.
 
 مخالف مسکن مهر در مسیر وزارت راه
 همکاری و هم‌افزایی میان رئیس‌جمهور و مجلس در انتخاب افراد می‌تواند به یک کابینه کارآمد و مؤثر منجر شود، بنابراین، دقت و بررسی عمیق در انتخاب نهایی وزرای پیشنهادی ضروری به نظر می‌رسد، به‌ویژه در زمینه وزارت راه و شهرسازی که تأثیر مستقیمی بر زیرساخت‌های کشور دارد.

 از راهیابی به بریکس تا صدای بی‌آبی مردم ممسنی
 جوان شایسته ایرانی در اجلاس جهانی بریکس
 سجاد اکبرپور جوان شیرازی دارنده ۴ مدال مسابقات جهانی هوش مصنوعی و روبوکاپ و همچنین منتخب جوان شایسته کشورمان که موفق به کسب این عنوان در دو سال در کشور شده است در اجلاس جهانی بریکس حضور دارد.
 
 نماینده شیراز در مجلس عضو ناظر در شورای عالی انرژی شد
 در جلسه علنی امروز صحن مجلس شورای اسلامی دکتر سید اسماعیل حسینی عضو کمیسیون انرژی با ۱۹۶ رأی به‌عنوان عضو این شورا انتخاب شد.
 
 یکشنبه تعطیل شد
 معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس گفت: ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های فارس در هفته پیش رو از شنبه ششم تا پنجشنبه یازدهم مرداد تغییر پیدا کرد.
 

تا بسته خبری دیگر و هفته بعد بدرود... 

انتهای خبر/224224

برچسب ها: بسته خبری ، شیرازه ، فارس
نظرات بینندگان